Magyar L-es Vasút Klub

ÖBB RailJet Taurus evolúció

A kezdet és most

2021. augusztus 16. - Dömel Máté

Alapadatok:

Név: ÖBB RailJet Taurus
Készítette: Dömel Máté
Kategória: Villanymozdony

LEGO adatok:

Készült: 2021 Nyár
Átépítés: 2014 - 2021 több alkalommal is.
Építési nagyság: 8WN
Hajtás: LEGO Pf vonatmotor
Méretarány: 1:45

Története:
Az egyik legelső LEGO vonatom egy ÖBB RailJet és annak is Taurus mozdonya.
5_2.jpg
1.ábra: A mozdony legújabb, jelenlegi formája.

Ezt az idők során, ahogy egyre több építési technikát ismertem meg és egyre újabb elemek jelentek meg, jó pár alkalommal átépítettem és folyamatosan fejlesztettem, midig éppen a legjobb tudásomhoz mérten. Ennek a fejlődésnek szeretném most pár nagyobb lépcsőfokát bemutatni.
Az egész valamikor 2014 körül kezdődött. Ekkor kezdtem el kísérletezni a mozdony főbb vonalaival, döntött orrával és egyéb jellegzetes vonásaival.
0.JPG
2.ábra: A mozdony egyik első design-ja még 2014 körül.

Ekkor még az erősen szögletes wedge kockákkal oldottam meg az orr kiképzését, ami miatt viszont meglehetősen aránytalan és darabos lett az áramvonalas forma
A 2014-es Vasúttörténeti Parkban megrendezett Temofeszten szerepelt először az elkészült mozdony.
1.JPG
3.ábra: Az első elkészült változata a 2014-es Temofeszten.

2016-ra már átesett pár átalakításon. Javítottam a hosszán, ütközőkön, festésmintán finomítottam és kiegészítettem a sötétszürke sávval megannyi apró részlet javítása mellett. Ekkor már egy vagon és a vezérlőkocsi építése is szépen haladt.
2.jpg
4.ábra: 2016 márciusában

De az orr szegletes megoldásával továbbra sem voltam kibékülve, így nyár elejére ezt is sikerült orvosolni, bár a homlokfények megvilágíthatósága erősen korlátozott volt, mivel csak oldalra tudott világítani, előre nem. Ekkor kezdtem rájönni, hogy érdemes számolni dőlésszögeket, íveket, stb és nem csak úgy szemre próbálkozni.
3_1.jpg
5.ábra: Új áramvonalas orr design 2016 nyár elején.

A következő lépés egy kevésbé látványos, de annál fontosabb átalakítás volt főleg a vezérlést és elektronikát tekintve. Ekkor cseréltem le a régi RC vonatalapot saját épített alvázra és egy Technic AA elemdobozra.
4.jpg
6.ábra: 2018. Már saját tervezésű alvázzal.

Ekkor már majdnem jó volt, de pár apróság továbbra sem hagyott nyugodni. A legjelentősebb ezek közül, hogy a homlokfények mögötti LED nem tudott előre, csak oldal irányban világítani. De emellett az orr dőlésszögén is javítanom kellett, az ütközőivel sem voltam egészen kibékülve, a pályakotrók, tető vonalvezetés és még sok apróság várt javításra. Így újból teljesen darabjaira szedtem és a nyár folyamán újraépítettem, immár jelenlegi formájába.
5_2.jpg6_1.jpg
7. és 8. ábra: A mozdony jelenlegi verziója.

Az eltelt idő alatt nagyon sok segítséget és inspirációt kaptam Raáb Donát-tól, amit ezúton is szeretnék megköszönni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mlvk.blog.hu/api/trackback/id/tr1616654098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása