Magyar L-es Vasút Klub

Járműbemutató - MÁV IC+ személykocsik

2018. február 20. - Ashi Valkoinen

Alapadatok

Név: MÁV IC+
Készítette: Dömel Máté
Kategória: személykocsi

LEGO-adatok

Készült: 2016, március
Építési nagyság: 8WT
Méretarány: 1~42
Hajtás: nincs

Története

2014 végén olvastam először a MÁV IC+ vagon tervéről. A vagont nemzetközi IC vonatokhoz tervezték. Egyenlőre 2 darab létezik ebből a vagontípusból. 2015 decemberétől a Budapest-Prága-Hamburg vasútvonal EuroCity és EuroNight vonataiban állították őket szolgálatba.


1. ábra: Első ic+ vagonom laposokból kirakott mintával

Az új festésminta úgy megtetszett, hogy rögtön meg is terveztem LDD-ben. Persze a teljesen íves festésmintával nem volt egyszerű a tervezés. Eleinte kicsit szögletes lett ez a minta (lásd 1. ábra), de a későbbi modelleken már finomítottam rajta.


2. ábra: Az új színtervre átfestett étkezőkocsi, itt már SNOT-technikával finomított mintákkal.

A 2. ábrán már az IC+ színvilágra átfestett étkező látható, ahol a továbbfejlesztett minta látható. Ez úgy jött létre, hogy 2 bütyök távolságon egymással szembenéző 1x1-es ’’sajt’’ nevű tetőalkatrészek vannak beforgatva. Ez egy minimális feszítéssel jár, de ez nem okoz problémát a járműszerkezetben.

Majd eljött az a pillanat, amikor elhatároztam, hogy kéne egy vezérlőkocsi a szerelvény végére a tolt üzemű járatáshoz. A probléma az volt, hogy nem volt az IC+-hoz hasonló festésű vezérlőkocsi. 2015-ben jelent meg Lenkei Balázs Kelet Csillaga nevű terve egy, a RailJet-hez hasonló szerepet betöltő IC szerelvényről (3. ábra).


3. ábra: Lenkei Balázs terve a MÁVjet-ről.1

Igaz, ez még a mai napig csak látványterveken létező szerelvény, nekem viszont pont jól jött. Így azon nyomban elkezdtem tervezni a vezérlőt. Természetesen ez sem volt olyan egyszerű, mint előzőleg elgondoltam, hiszen itt egy több színű orr-részt és döntött ablakot kellett beszerkeszteni. Nem is kellett hozzá sok idő és már alakult is a kézzelfogható LEGO-modell (4, 5, 6. ábrák).



  4. ábra: A szélvédő és az azt határoló ferde sáv felfogatása


5. ábra: A kész vezérlőkocsi.


6. ábra: A kész vezérlőkocsi terepasztalon.

Dömel Máté

1: Forrás: http://iho.hu/hir/formatervezesi-dijas-kelet-railjetje-150926

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mlvk.blog.hu/api/trackback/id/tr1213685012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása