Magyar L-es Vasút Klub

Száguldás nagyobb íveken

2020. december 01. - Dömel Máté

Állandó kiállításunkon (a Campona KockaParkban) a zárva tartás ideje alatt is folyamatosan fejlesztjük és bővítjük a terepasztalt. Jelenlegi átépítésünk során a kétvágányos körpálya minden kanyarját átépítettük nagy sugarú ívekre (TrixBrix R88-104), a külső pálya pedig körülbelül 15 méterrel hosszabb is lett, immáron megkerülve a szintén átépítés alatt álló repteret.

Így a nagy vonataink is realisztikusabban, egyenletesebben és nagyobb sebességnél is biztonságosan be tudják venni ezeket az íveket, és a kissugarú ívek megszüntetésével a biztonságosan (mágnesek elengedése nélkül) közlekedő vonatok hosszát is növelhettük.

Az átépített pályát rögtön le is teszteltük Raáb Donát GySEV Siemens Vectron mozdonya által vontatott teher- és személyvonattal, előbbi 18, csapágyazás nélkül teherkocsiból, utóbbi pedig 7 db csapágyazott IC-kocsiból állt. A próbafutást ezen a videón tudjátok megnézni::

A terepasztal korábbi elrendezése, szabvány LEGO R40-es ívekkel (bár a dupla körpálya ívei nagysugarúnak tűnnek, valójában egyenes-kanyar-egyenes megoldással voltak építve):

campona_20201117_extension_1_v2.png

A terepasztal jelenlegi (átépített) elrendezése, TrixBrix R104 ívekkel és kibővített összterülettel:

campona_20201117_extension_2_v2.png

Reméljük, minél előbb lesz lehetőség újra megnyitni a kiállítást, hogy az átépített pályán ismét napi üzemben járjanak a vonatok!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mlvk.blog.hu/api/trackback/id/tr3516288370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása